tisdag, mars 23, 2010

Fann fem fel på gymet i Majorna

Skulle ändå åka den vägen så jag passade på att träna på Life i Majorna.

Fördelen med det gymmet är att de har bra vikbara bänkar. Men det var nog allt.
Vikter mellan 5 och 20 finns i mängder, men typ 4st 2kilos och 2 1,25kilos, så det är en bristvara. Vilket gör att det blir meckigt värre att ändra vikt mellan seten. För stora hopp enligt mej.

De har hantlar från 5 till 100kg, men just 40 som jag skulle köra, fanns det bara en av. Den andra var puts väck och ingen visste var den andra var.

På bänkpressen, den enda som finns satt en glam-rockare som körde korta set men med 5 minuters vila mellan. Han verkade vara ett pucko så jag brydde mej inte ens om att be om att köra emellan.

Stången jag körde biceps med var krokig. Vred sig i händerna så det blev bara konstigt.

I duschen fanns ingenstans att lägga nycklar eller handduk. Korkat på ett gym som funnits så länge.

Så idag blev det ett halvdant pass. Visserligen tränade jag hyfsat bra men känns inte skoj när det är så mycket som inte stämmer.

1 kommentar:

  1. ja men om du blir 414 då blir det DITT gym och då kan vi få ordning på saken.
    Obss jag lovar att vara på dem angående vikterna
    sant att det är kass med små och att det inte skall bara saknas en 40 kg hehehe


    obss rock gubben var väl den med Europ frisan .. jag har svårt för honom med (jag tar inte anabola.. kan vara en orsak ;-)) )

    MIchel

    SvaraRadera